poniedziałek, 24 września 2012

Tarta orzechowa z sosem kiwi

        Pomimo że nie czas teraz na mocno orzechowe wypieki nie mogłam się oprzeć temu przepisowi ! Byłam bardzo ciekawa jak sprawdzi się połączenie orzechów i sosu kiwi. Efekt był piorunujący ! Tak dobrego połączenia nie jadłam od bardzo, bardzo dawna. Kwaskowatość kiwi idealnie uzupełniła mocną słodycz tarty. Po prostu niebo w gębie :)




Składniki na ciasto :

2 łyżeczki cukru
100 g masła
1,5 szklanki mąki pszennej
1 żółtko

Składniki na farsz :

1 łyżka miękkiego masła 
2 jajka (całe)
0,5 szklanki brązowego cukru
1,5 szklanki ( około 200g) orzechów ( migdały, laskowe, włoskie)
0,5 szklanki miodu

Sos:

3 sztuki dojrzałego kiwi
cukier waniliowy
Wykonanie :

Mąkę, masło i cukier posiekać nożem, następnie dodać żółtko oraz 1-2 łyżki bardzo zimnej wody. Z podanych składników szybko zagnieść kruche ciasto, uformować kulę i włożyć do lodówki na około 1 godzinę.
Po tym czasie wyciągnąć z lodówki, rozwałkować i wylepić nim formę do tarty. Nakłuć widelcem i włożyć do nagrzanego do 200 stopni piekarnika na około 15 minut.

 Masło stop i ostudź. W osobnym naczyniu wymieszać ze sobą orzechy ( ja orzechy niezbyt grubo zmieliłam) , miód, cukier i jajka. Wlać stopione masło. Masa będzie niewiarygodnie słodka, jednak w procesie pieczenia znacznie straci na słodyczy.

Przygotowaną masę wylać na podpieczony wcześniej spód i wstawić do nagrzanego do 180 stopni piekarnika na 40 minut.

Kiwi obierz, pokrój na mniejsze kawałki i zmiksuj w malakserze wraz z cukrem waniliowym tak, aby powstał sos.

Ciasto podawać schłodzone, polane sosem :)

Smacznego !



Inspiracja : www.styl.pl/kuchnia/przepisy


5 komentarzy:

  1. a ja myślę, że jesień to doskonały czas na mocno orzechowe słodkości

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miałam na myśli fakt, iż szkoda mi tracić energie na wypieki niezwiązane z owocami sezonowymi które już za chwilkę się skończą :) Staram się przeważnie ustalać cykl wypieków zgodny z tym co w danym momencie mogę dostać na moim osiedlowym placyku :)U mnie w kuchni czas na orzechy pojawia się w okolicach listopada i trwa do wiosny, ale tym razem przesunęłam trochę kalendarz :)

      Usuń
  2. Kiwi! Muszę je kupić koniecznie :)
    A tarta brzmi bardzo ciekawie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Kiwi i orzechy? W życiu bym na to nie wpadła. Zapisuję do wypróbowania :)

    OdpowiedzUsuń

Followers